Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Daphne Bergmans - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Daphne Bergmans - WaarBenJij.nu

Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Daphne

16 Januari 2018 | Australië, Brisbane

Dus, waar te beginnen. Inmiddels ben ik zo'n 10 dagen op reis en ben ik in Brisbane aangekomen. De grote stad! Na 4 maanden naast kangaroo's geleefd te hebben is dat wel weer even wennen. Ik vind het maar niks! Maar eerlijk is eerlijk, ik heb nooit wat met steden gehad.

De laatste maand in CT is voorbij gevlogen maar wat hebben we het leuk gehad. Een fantastische bruiloft op Magnetic Island begin December was een weekend welke we niet snel gaan vergeten. Sally & Russell, bedankt en nogmaals heel veel geluk!

Samen met Marjan de afspraak gemaakt dat we elke vrijdag na werk naar onze stamkroeg zouden gaan. Dit zijn legendarische avonden geworden. Het doel was een onvergetelijke indruk achter te laten en ik denk zo dat dat gelukt is.

De feestdagen waren voor mij een eerste van huis. We zijn met z'n 3e naar Rockhampton gegaan waar Warrens broer woont en z'n ouders op dat ook moment verbleven. We hebben een super week gehad. Lekker gezwommen in een meer, ofroad rijden door de duinen en het strand en een aantal dagen kamperen gezellig met z'n 3tjes. Het was fijn die laatste week wat tijd met Dieuw en Warren door te brengen. Heb tenslotte toch 4 maanden bij ze in huis gezeten. Oud en Nieuw heb ik in de bar van de camping gevierd. Om 12 uur stond ik met m'n voetjes in t zand, biertje in de hand, onder een palmboom. Precies wat ik wilde!

5 jan zouden we vertrekken op onze roadtrip. Na een drukke week iedereen gedag te zeggen bleken we ineens een lekke band te hebben. Maar even laten vervangen dus. In overleg met Warren ook maar even olie en oliefilter vervangen. Hij zou dit in z'n lunchpauze even doen voor ons daar ik niet de middelen had om dit zelf te doen. Gelukkig dat we de auto dus nakeken want de "CV joint Booth" bleek dus gescheurd te zijn. Met andere woorden, einde auto als we dat niet fixen. Gelukkig was de joint zelf ok en heeft Warren de Booth kunnen vervangen. Konden we toch volgends plan vertrekken.

Not! Vroeg in de morgen kreeg marjan een telefoontje, lang verhaal kort, ipv te vertrekken heb ik haar op het vliegtuig gezet naar Nederland. Morgen haal ik haar weer op in Brisbane.

Dat brengt me naar waar ik nu ben, Brisbane. Ik heb dus in m'n eentje CT naar Brisbane gedaan. In zo'n 10 dagen. Ik ben uiteindelijk de 8e vertrokken dus heb nog een leuk laatste weekend gehad.
De afgelopen dagen bestonden uit kamperen. Aan het strand, naast een meer, boven op een berg, langs de snelweg op een rustplaats (rustig maar mam, t was er super druk dus net zo veilig als op een normale camping) etc. Lekker divers! Ik heb super leuke mensen leren kennen en het gezellig gehad. Soms ook best eenzaam hoor zo alleen.
Ik heb een vogelbekdier en een koala gezien (en 3 slangen op 1 dag maar daar hebben we het niet meer over). Ik ben naar de Bundaberg rum destilery geweest en heb er een aantal mogen proeven. Ik heb een berg beklommen en vooral een hoop km gemaakt maar het was top!

Vanaf nu gaan jullie dus weer wat vaker van me horen. Vanag morgen gaan we "an route" richting Melbourne en we nemen jullie met ons mee.

Voor nu, veel liefs vanuit Brisbane!

-------------

So, where to start. At the moment I've been on the road for 10 days or so and arrived in Brisbane. The big city! After living with langeroos for the last 4 months this is a bit different. I don't like it. But to be honest, I never liked cities anyway.

The last month in CT flew past but what a fun we had. A fantastic and beautiful wedding at Magnetic Island at he beginning of December is a weekend I'll not forget. Sally & Russell, thanks again and I wish you all the health & happiness!

Marjan and I made a pack about going to our pub every friday after work as long as we still could. And what a night that have been. We wanted to make sure they would not forget us soon and I think we did a good job.

The holidays away from home where a first for me. The 3 of us drove down to Rockhampton where Warrens brother lives and his parents where staying at the moment. We have had the best week. Swimming in a dam, ofroad driving on dunes and the beach and a number of days camping with just the 3 of us. It was good to spent that last week with Dee and Warren. On New Years I was dancing with my feet in the sand, a beer in my hand and under a palmtree. All I wanted!

We wanted to leave on the 5th of Jan. After a busy week of saying goodbye to everybody we had to get a tyre fixed on the car. After talking to Warren we decided to change the oil and oilfilter before we left. He would do it in his lunchbreak since I had no place to do it myself. Lucky he did cuz we figured the "CV joint Booth" was ripped. Lucky for us the joint itself was fine and Warren was able to replace the booth. So we where still on for our roadtrip the next day.

Not! Early in the morning Marjan received a call from here family and instead of taking of I dropped her off at the Airport to carh the earliest flight to the Netherland. I'll pick her up drom Brisbane tomorrow.

That takes me to where I am today, in Brisbane. I drove from CT to Brisbane on my own. In about 10 days. Eventually I left the 8 so I had a nice "last weekend" before I left. The last few days have been about camping. On the beach, next to a lake, on top of a mountain, next to the highway on a rezt area (sorry mum, but it was super busy so just as safe as a normal camground) etc. I've met amazing people and had the best time. Sometimes it was abit lonely tho but I never really was alone. I've seen a Palatypus and a Koala (and 3 snakes but we're not going to talk about that anymore). I've been to tge Bundaberg Rum Destilery and tasted some of their rum. I've climbed a mountain but most of all did a lot of KM. I've had a blast!

From now on your going to hear more of me. We're going "an route" to Melbourne tomorrow and we will take you with us.

For now, lots of love from Brisbane

Verslag uit: Australië, Brisbane

Gap-Year

Taking a year off to travel around!

Recente Reisverslagen:

11 Februari 2018

Melbourne

11 Februari 2018

Melbourne

16 Januari 2018

Brisbane

22 November 2017

Charters Towers part 2

24 September 2017

Charters Towers
Daphne

Actief sinds 12 Nov. 2012
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 11210

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2017 - 30 September 2018

Gap-Year

29 Mei 2017 - 19 Juni 2017

Canada

03 Februari 2013 - 05 Augustus 2013

New-Zealand

Landen bezocht: