Zuider Eiland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Daphne Bergmans - WaarBenJij.nu Zuider Eiland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Daphne Bergmans - WaarBenJij.nu

Zuider Eiland

Blijf op de hoogte en volg Daphne

13 Juli 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hi allemaal!

Inmiddels ben ik alweer een week terug van m’n vakantie op het Zuider Eiland maar toch wilde ik nog even met jullie delen wat ik allemaal gedaan heb.

Dag1: Na door een shuttle op het vliegveld in Auckland gebracht te zijn en een goede vlucht te hebben gehad naar Queenstown ben ik gelijk doorgegaan naar m’n hostel. Lang leve google maps want ik wist precies waar ik heen moest. Omdat het zonnetje heerlijk scheen en er op m’n kamer nog mensen lagen te slapen ben ik direct een stuk gaan lopen door de Queenstown gardens en door het centrum. Door de uitstraling en alle mensen met Skies op hun rug had ik eerder het idee dat ik in Oostenrijk liep. Maar Queenstown was absoluut prachtig. Omringt door bergen en gelegen aan een prachtig helder blauw meer is het zo overweldigend mooi dat ik niet veel foto’s heb gemaakt. Gewoon omdat geen foto kan vastleggen hoe mooi het er is.
Na een wandeling ben ik lekker met een boek in de woonkamer gaan zitten waar ik na een tijdje in gesprek raakte met een aantal andere backpackers. Omdat het vooral allemaal groepen waren in het hostel raakte je niet zo makkelijk aan de praat. Nadat al de groepen dus vertrokken waren om te gaan stappen en door het feit dat er niet gedronken mocht worden in het hostel besloten we om 1 drankje te gaan doen omdat het nog te vroeg was om te gaan slapen.

Dag2:
Vandaag de grote dag!!!!! Ik ga bungyjumpen!! Ik was zo zenuwachtig haha! Gelukkig was ik niet de enige haha.. we hadden een groepje van 6 waarvan die andere 5 allemaal uit Australië kwamen.
Na de instructies in de winkel gingen we met een busje naar de Canyon. Terwijl je normaal gesproken zenuwachtiger zou worden werd ik juist rustiger naar mate we dichter bij kwamen.
Uiteindelijk ben ik 2 keer gesprongen en het was zo gaaf!! Ik zou het absoluut nog een keer doen!
Deze kan ik dus van me verlanglijstje schrappen! ;) Verder ben ik ’s middags lekker winkeltjes gaan kijken en wat souvenirs geshopt. Daarna nog lekker een stukje gewandeld en na het eten heerlijk genoten van een van de bandjes die speelden ter eren van het winterfestival. Daarna lekker vroeg op bed gegaan want ik morgen begint m’n reis!

Dag 3:
Omdat na een maand de weg naar Milford Sound weer open was moesten we om 7 uur klaar staan inplaats van om 9 uur. Dat deed even zeer in me vakantie maar goed. Het was voor een goed doel.
Dus nadat m’n kamergenoten me fijn hadden wakker gemaakt om 2 uur na hun avondje stappen heb ik lekker om 6 uur op me gemakje me tas ingepakt. Haha waren ze niet blij mee maarja ik was er niet blij mee dat ik 2 nachten achter elkaar om 2 a 3 uur wakker gemaakt werd. Hostel 1 was dus geen succes. Maar goed, wachtend op de bus kennis gemaakt met een aantal mede reizigers. Ik was best nerveus voor het hele gebeuren dus dit gaf me een goed gevoel. Nadat iedereen zat en z’n spullen in de bus had zijn we vertrokken naar Milford Sound. Lekker slapend de eerste paar uur en na een koffie en supermarkt stop kwamen we daar dus aan. We hebben daar een boottocht gemaakt en konden zo dus leuk kennis maken met elkaar. We waren met z’n tienen en op één na allemaal Europees. Mark en Tobi uit Zwitserland, Eva uit Duitsland, Martina uit Zweden, Flo uit Frankrijk, Emma en Max uit Engeland, Pui uit de US en Ans en mezelf uit Nederland. Na een erg klamme boottocht, die ondanks het mindere weer wel heel leuk en mooi was, vertrokken we naar Gunn’s Camp waar we de nacht zouden doorbrengen. Gunn’s Camp was in de middle of no where en had stroom dmv een generator. Die generator ging alleen om 10 uur uit. We hadden dus 2 opties: slapen in een ouderwetse hut met een haard die je dan aan moest houden of slapen in de nieuwe hut met een elektrische kachel die het niet meer deed na 10 uur. Ik had dus samen met Eva, Max, Martina, Emma en Pui gekozen voor de back to basic hut. We hebben heerlijk gekletst en gelachen en hebben een super leuke avond gehad.

Dag 4:
Na heerlijk te hebben uitgeslapen zijn we rond 9 uur vertrokken naar Te Anau. Hier waren we gisteren ook al geweest maar er moest weer getankt worden en boodschappen worden gedaan. Ook hebben we gelijk lekker een bakkie gedaan en gelunched. Er stond ons een lange rit te wachten vandaag naar Invercargill. Oorspronkelijk zou ik vanuit hier naar Stewart Island gaan maar omdat niemand van mijn groep ging en het toch een hoop geld was voor een nacht besloot ik bij de groep te blijven. Onderweg stopte we in de middle of no where en kwam de vraag of we avontuurlijk waren ingesteld. Na lang aarzelen besloten we dat we dat wel waren ja en zijn we dus met onze chauffeur en gids de grot ingegaan die wij in eerste instantie niet eens hadden gezien. Omdat we 5 man met zaklamp hadden en 5 man zonder hebben we verschrikkelijk gelachen!
Ons programma in Invercargill was heel simpel : we gaan drank halen en pizza en dan gaan we vanavond pokeren. Zo gezegd zo gedaan na gezellig met z’n alle gegeten te hebben zijn we bij vrienden van onze chauffeur gaan pokeren. Nou hou ik niet van pokeren dus hebben Martina en Ik lekker gekletst en alles geobserveerd. Het was erg gezellig en rond 12 uur gingen we terug naar het hostel. Nu was iedereen al weg en waren alleen Ans, Tobi en ik over en wij hadden helemaal nog geen zin om te gaan slapen. Met een doos bier in ons bezit zijn we daarom maar lekker voor de deur gaan zitten en hebben we zo nog ruim een uur buiten zitten kletsen tot er een of andere junkie rond bleef hangen en we maar naar binnen zijn gevlucht. In de woonkamer kwamen we Flo en die wilde nog wel even een spelletje doen Ricard (een of andere franse likeur). Om 3 uur kwam Max ook nog even een spelletje mee doen en een uur later besloten we maar naar bed te gaan. Top avond!

Dag 5:
We mochten weer uitslapen vandaag! Helaas moesten we om 9 uur uitchecken terwijl we pas om half 10 weg gingen. Dus samen met Mark en Flo opzoek naar de Starbucks voor een ontbijt! Omdat we vandaag terug zouden keren naar Queenstown en we daar allemaal al een aantal dagen hadden vertoefd hebben we een omweg gemaakt naar Waipapa Point om Zeeleeuwen te spotten. Na een lange rit kwamen we om 4 uur aan in Queenstown waar we afscheid hebben genomen van onze chauffeur Beans, Emma en Pui en konden we direct onze kamers in. Maar omdat we toch allemaal wel een kort nachtje hadden gehad zijn we gelijk ons bed in gekropen. Rond een uur of 7 werden we langzaam weer wakker en zijn we met z’n alle een FegBurger gaan halen. Iedereen was hier helemaal enthousiast over. Dat was ook wel te merken want we hebben ruim 30 min gewacht. Gezellig samen gedineerd op de vloer van onze 6 persoons kamer. Omdat we wilde gaan stappen en er meerdere bekenden in het hostel zaten was onze kamer om 10 uur gevuld met 12 personen. Een erg gezellige bedoeling en een fantastische avond. De foto’s zeggen genoeg denk ik.



Dag 6:
9 uur vertrokken we naar Mount Cook. We hadden een nieuwe chauffeuse, Chase, een apart geval maar wel erg aardig. Zoals elke dag hebben we een supermarkt stop gemaakt maar omdat het hostel een combo had waarbij we in het restaurant konden eten hadden we niet veel nodig. We kwamen vroeg aan en hebben ’s middags lekker in het zonnetje en de sneeuw gewandeld.
Om 5 uur zijn we in het grote hotel naar een 3D film geweest over de Maori Cultuur en Mount Cook National park (Dit was ook onderdeel van de combo). Omdat er een aantal mensen nog aan het slapen waren en we gezamenlijk wilde eten hebben we in een van de kamers met gezellige muziek de restjes bier en wijn opgemaakt van de voorgaande avond en gelachen en geroddeld.
Naast het eten in het restaurant was er ook een weekelijkse Quizavond waar het hele dorp op af kwam. Jammer aan de Quiz was dat het erg Kiwi gerichte vragen waren en wij als touristen daar dus niets van weten maar buiten dat was het gezellig en zijn we daarna vroeg op bed gegaan.

Dag 7:
We mochten weer uitslapen vandaag. Nou vraag ik me toch sterk af wat die Kiwi’s onder uitslapen verstaan. Vandaag zouden we via Lake Tekapo naar Rangitata reizen. Bij Lake Takapo hadden we een stop van 2 uur zodat we konden schaatsen, wandelen, slee rijden of relaxen in de hot pools. Nu kun je natuurlijk al raden wat Daphne gedaan heeft. Precies! Chillen in de hot pools! En het was heerlijk. 2 uur lang lekker dobberen in een bad van 38 graden.. heerlijk!
Na 2 uur vertrokken we weer naar Geraldine deze keer.. Dit om boodschappen te doen en een beetje winkeltjes te kijken. Al hebben we onderweg natuurlijk wel een paar foto stops gehad.
Omdat onze chauffeuse van koken houd en het niet zo’n grote keuken was in het hostel werd besloten dat we een groeps maaltijd zouden doen. Zij zou boodschappen doen en koken en wij betaalde haar dan allemaal een bedrag. Prima geregeld dus! Terwijl zij aan het koken was hebben wij als groep dus lekker lang uit een boek gelezen of een spelletje gespeeld. Na het eten hebben we een film avond gehouden en zijn weer vroeg op bed gegaan.

Dag 8:
Vanochtend moesten we om 7 uur vertrekken om om 9 uur in Christchurch aan te komen.
Door de aardbevind in 2011 hebben ze hun route moeten omgooien en dat is dan ook de reden van ons verblijf in Rangitata. Maar omdat ik af zou stappen in Christchurch maakte mij dit niet veel uit. Hierdoor had ik een hele dag om Christchurch te verkennen. Gelukkig zou Tobi ook afstappen in Christchurch om op zondag naar Sydney door te vliegen. Omdat we niet direct naar onze kamers konden zijn we direct Christchurch ingegaan en hebben daar rond gewandeld. Beide verbaasd en sprakkeloos hebben we zo een tijdje gelopen tot we in het centrum aankwamen. We waren namelijk opzoek naar WiFi en de twee Starbucks zaken die we tegen kwamen waren verwoest. Maar WiFi was dus gevonden en hebben daar heerlijk in het zonnetje ontbeten en gefacebooked. ;)
Na nog een beetje rondlopen besloten we om het aardbevingscentrum te bezoeken. Dit was erg indrukwekkend en absoluut de moeite waard. Hierna zijn we terug gegaan naar het hostel en hebben ingecheckt en terwijl tobi z’n middag dutje deed heb ik heerlijk in de tuin met m’n boek en een wijntje van de najaarszon genoten! Na het eten hebben we lekker met een wijntje een film gekeken en zijn beide vroeg naar bed gegaan omdat we beide een vroege vlucht hadden.

Zondag ’s morgens moest ik dus om 10.25 ingecheckt zijn en heb dat door misverstanden en drama gelukkig met nog 5 minuten te gaan gered. Verder een hele mooie en relaxte vlucht terug naar Hamilton gehad. En dat was het einde van m’n vakantie. Een fantastische vakantie waarin ik super leuke mensen heb leren kennen. Ik heb het proberen kort te houden zodat ik jullie over een aantal weken nog wat te vertellen heb. Een selectie van de foto’s zijn te vinden op Facebook en de filmpjes en de rest van de foto’s zien jullie allemaal als ik terug ben in Nederland.
Het is niet te geloven dat er al weer 5 maanden opzitten en ik alweer bijna naar huis ga.

Liefs vanuit Nieuw-Zeeland en tot snel!

Xoxox Daphne
Daphne

Actief sinds 12 Nov. 2012
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 11156

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2017 - 30 September 2018

Gap-Year

29 Mei 2017 - 19 Juni 2017

Canada

03 Februari 2013 - 05 Augustus 2013

New-Zealand

Landen bezocht: