Charters Towers part 2 - Reisverslag uit Charters Towers, Australië van Daphne Bergmans - WaarBenJij.nu Charters Towers part 2 - Reisverslag uit Charters Towers, Australië van Daphne Bergmans - WaarBenJij.nu

Charters Towers part 2

Blijf op de hoogte en volg Daphne

22 November 2017 | Australië, Charters Towers

Dus... Hier zijn we weer, 2 maanden later. Jullie zullen wel denken. Waar ik in eerst instantie het idee had dat er niet zo heel veel bijzonders gebeurde is er eigenlijk genoeg te doen geweest. Laten we bij het begin beginnen, dit gaat een lange zit worden.

25-29/9 - The Whitsundays
Wauw wat een trip! 3 dagen / 2 nachten aan het zeilen geweest en wat was dat gaaf! De meeste zullen weten dat ik net voor vertrek uit Nederland een nieuwe passie heb gevonden met m'n ouders, zeilen! Op zo'n groot wedstrijd jachtschip kunnen zeilen op een van de mooiste plekken ter wereld was een fantastische ervaring. Natuurlijk niet alleen aan bet zeilen geweest, ook snorkelen in de great barrier reef was dagelijke kost. Dori, dolfijnen, schildpadden en prachtig koraal gezien. 's Nachts voor anker in een baai aan dek kletsen en sterren kijken. Een fantastische groep mensen om me heen gehad! Uren op een on-ontdekt stukje van Whitheaven beach gelegen, naar mijn mening een van de mooiste plekken die ik tot nu toe gezien heb.

21/10 - Charters Towers Races
Dit was toch ook wel een van de leukste weekenden! En dat hebben we de volgende ochtend ook geweten haha. Al weken gingen de gesprekken over jurken, de kleur van de accessoires en make-up. Voor ons niet zo bijzonder maar hier zijn de races een van de weinige dagen in het jaar dat je je flink kan opdoffen. Het was nog even spannend vanwege de regen maar het ging allemaal door. Iedereen uit de wijde omgeving kwam hier op af. Netjes strak in pak en goed gekapt sta je eigenlijk gewoon lekker bier uit blik te drinken terwijl er een horde paarden een rondje aan het rennen is. Had dit nog nooit mee gemaakt en heb het super naar m'n zin gehad. Lekker mensen kijken en nieuwe vrienden gemaakt. Goed gelachen en op m'n slippers staan dansen op country muziek. Top dag!

28/10 - Sally's hens
Goede vrienden van Dieuw en Warren gaan binnenkort trouwen. Sally had mij de eerste keer dat ik haar zag al direct uitgenodigd voor haar vrijgezellenfeest. Dit was op Magnetic Island. We hebben een super leuke middag/avond/nacht gehad met een hele leuke groep mensen. Na het stappen kwam er iemand op het idee om nog even te gaan zwemmen. Het strand was op 200m afstand dus prima te doen. Lopen we gezellig kletsend naar het strand ga ik bijna op een slang staan! Gelukkig niet gevaarlijk en meer dood dan levend maar toch. De meeste van jullie zullen weten hoe het met m'n slangenfobie zit maar gelukkig was ik er op dat moment niet zo van onder de indruk. Waren die drankjes toch ergens goed voor haha.
Op naar de bruiloft!

19-20/11 - Porcupine National Park
Vorige week per toeval in contact gekomen met een Nederlands meisje dat ook in Charters Towers werkt. We zijn een drankje gaan doen en hadden het super gezellig. Afgelopen weekend zijn we samen gaan kamperen bij Porcupine Gorge. Een super mooi park op ongeveer 4,5 uur rijden van CT. We hebben lekker gewandeld en een leuk weekend gehad. Onder het genot van een biertje tot midden in de nacht bij het kampvuur gezeten met onze Nederlandse buren. Kangaroos en Possums bijna op schoot en koeien midden op de snelweg. Het kan gewoon.

Begin jan zal ik CT na 4 maanden gaan verlaten om m'n reis terug naar Melbourne te gaan maken. Met m'm eigen auto! Marjan heeft haar plannen aangepast en gaat gezellig met me mee. Tot de tijd gaan we Charters nog goed onveilig maken.

Liefs vanuit Australie

---------

So... Here we are, 2 months later. First I tought I didn't really had something to share but actually some things happened. Let's start with where we left off last time. This is gonna be a long one

25-29/9 - The Whitsundays
Wow what a trip! 3 days / 2 nights of sailing and it was amazing! Most of you know my parents and I found a new passion just before I left the Netherlands, sailing! Sailing on this big race yacht at one of the most beautiful places in the world was a dream. Ofcourse it wasn't only sailing. Snorkling was a huge part of the trip as well with multiple "dive in's" a day. We saw Dori, dolphins, turtles and beautiful Corals. During the night we where floating in a bay having chats and looking at the stars. It was an amazing group of people and an awesome experience. Chilled for hours on an undiscovered peace of Whiteheaven beach, one of the most beautiful places I've seen so far.

21/10 - Charters Towers Races
This was also one of the best weekends I've had and I felt that the next morning haha. For weeks we were discussing outfits and colours of accessories and make-up. For us not really a big deal but for the people here one of the few times a year you can dress up. Gtok far they came for a night of races, meeting friends and drinking beer from a can all dressed up looking at a bunch of horses running a lap. Quit the experience if you've never been part of it before. I had the best time looking around, meeting new people and dancing on my flipflops to country music.

28/10 - Sally's hens
Good friends Dieuw and Warren are getting married. Sally invited me to her hens the first time we met. We spend the weekend on Magnetic Island. We had a great day/night with a bunch of really nice people. After our trip to the local bar/hotel someone came up with the idea to go for a swim. Since the beach was only 200m away it looked like a good plan. Walking down to the beach I nearly stepped on a snake!! Lucky for us not dangerous and nearly dead one but still.. Most of you know how bad my snake fobia is. Good thing was that (prpbanly caused by the alcohol) I wasn't really impressed at that moment.
Can't wait for the wedding!

19-20/11 - Porcupine National Park
Last week I met, via Facebook, a Dutch girl that's working in Charters Towers as well. We met for a drink and had a good night in the pub. Last weekend we went for a camping trip in Porcupine Gorge. A beautiful spot on a 4,5 hr drive from CT. We did a nice hike and had an awesome weekend. Spend the night by the campfire with a cold one and our Dutch neighbours. Kangeroos and Possums close to on our lab and cows in the middle of the highway. Just another day in paridise.

Beginning of the new year I will leave CT after 4 months to make my way back to Melbourne. In my own car! :) Marjan changed her plans and is comming with me fot a caming roadtrip. Till then we're gonna party in Charters while we still can!

Love from Australie

Verslag uit: Australië, Charters Towers

Gap-Year

Taking a year off to travel around!