Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Daphne Bergmans - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Daphne Bergmans - WaarBenJij.nu

Wellington

Blijf op de hoogte en volg Daphne

04 April 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hoi Allemaal,
Het is al bijna weer weekend maar ik was jullie niet vergeten hoor. Door pasen ben ik de dagen helemaal kwijt. Dan is jullie klok ook nog eens een uur terug gegaan waardoor ik ook de kluts kwijt ben qua tijd. Begin er een beetje aan te wennen en dan gaan wij dit weekend weer een uur terug dus dan wordt het tijdverschil met Nederland ineens 10 uur inplaats van 12.

Maargoed. Afgelopen weekend zijn we naar Wellington geweest. Wat een prachtige stad!
Een beetje winderig maar dat is waarom ze het hier “Windy Wellington” noemen.
Het bizarre aan Wellington is dat door ruimte gebrek ze de huizen heuvel opwaards zijn gaan bouwen. Nouja…. Heuvel…. Noem het maar gerust een berg! En niet zo’n kleintje ook! Maar dit heeft dus als gevolg dat er per straat een verschil kan zijn van enkele meters. Zo zaten wij in een Hotel aan “The Terrace” en was de winkel straat “Lambton Quey” een straat verder. Het hoogte verschil was echter een meter of 20! We moesten dus elke keer met de lift omhoog en omlaag. Heel vreemd maar wel heel leuk!

Nou hebben we natuurlijk niet heel het weekend in de lift gestaan. Na een hele mooie (7 uur durende) trip van Hamilton naar Wellington zijn we eerst naar het hotel gegaan om onze spullen te droppen. Maar omdat we net ruim 3 uur op ons kont hadden gezeten besloten we even lekker een stukje te gaan wandelen. We hebben op ons gemakje lekker de boulevard langs gelopen en om ons heen gekeken.
Eenmaal terug in het hotel was het alweer etenstijd dus zijn we opzoek gegaan naar een restaurant.
Via een boek hadden we wat leuks gezien en na een telefoontje zijn we daar naar toe gaan lopen.
Op de terugweg lekker langs Starbucks en optijd naar bed gegaan want we waren helemaal kapot.

Zaterdag hebben we lekker uitgeslapen en zijn we naar het Te Papa Tongarewa museum geweest. Te Papa Tongarewa is het nationale museum van Nieuw-Zeeland. Het gebouw zelf is al prachtig maar van binnen was het ook geweldig. We hebben het hier dan ook een aantal uur volgehouden. Op de heenweg kwamen we onverwachts een ondergronds marktje tegen waar Johan een kraam met Duitse broodsjes braadworst had gespot. Hier hebben we dan ook gelunched. Terug lopend door de winkelstraat, die nu een stuk levendiger was, besloten we om met de Cable Car omhoog te gaan.
Denk hierbij aan een soort tram die de berg op getrokken wordt. De berg is zo stijl dat dit gewoon niet te lopen is. Het uitzicht boven was fantastisch! Na een klein rondje door the Botanic Gardens zijn we weer naar beneden gegaan en zijn Jermaine en ik nog even wat winkels gaan kijken en zijn Johan en Marion terug gegaan naar het hotel. ’S Avonds weer lekker gaan eten en gezorgd dat we optijd terug waren voor de wedstrijd van “The Chiefs”! En natuurlijk hebben onze mannen ook deze wedstrijd weer gewonnen!

Zondag hebben we lekker rustig aan gedaan. Lekker op bed nog een filmpje gegekeken met Jermaine en na het ontbijt langs de Starbucks en met koffie in de hand op zoek naar het Parlements gebouw. Als we dan de toerist gaan uithangen doen we het natuurlijk ook goed ook. ;)
Helaas begon het toen net een beetje te regenen. Hierna zijn we de auto in gestapt en hebben een rondrit gemaakt. In m’n reisgids stond een mooie route. Helaas regende het nu echt en konden we daardoor minder zien dan dat omschreven stond. Maar ik was al super blij dat ik in Wellington was dus het maakte moet niet zo veel uit. Door de paas drukte leek het Johan het beste om Zondag avond na de wedstrijd gelijk naar huis te rijden dus na de rit hebben we onze spullen ingepakt, lunch gehaald en spullen in de auto geladen.De zondag middag hebben we in het stadion door gebracht waar we de wedstrijd van de Wellington Phoenix tegen de Melbourne Victory hebben gezien. Ondanks het feit dat het niveau hier iets lager ligt dan dat we in Nederland in de Eredivisie spelen was het een spannende wedstrijd. Helaas heeft Wellington verloren. Maar we hebben een leuke middag gehad. Na de wedstrijd zijn we in de auto gestapt en zijn we naar huis gereden. We zijn om 7.15 uit Wellington vertrokken en waren om 1.30 in Hamilton.

Onderweg kreeg ik een smsje van moeders dat de klok bij jullie een uur terug was gegaan en of ik zin had om met ze mee te gaan op vakantie in September. Natuurlijk wilde ik dat. Paar uur later kreeg ik een smsje dat de vakantie was geboekt en dat we dus in September 10 dagen naar Kos, Griekenland gaan met z’n 3 tjes. Ben nog niet terug in Nederland of me volgende vakantie is al geboekt. Jeej!!

Nou ik geloof dat jullie nu wel weer van alles op de hoogte zijn.

Dikke kus uit het (vandaag regenachtige) Nieuw-Zeeland!

Xx Daphne

• 04 April 2013 - 19:44

Cees En Carla Bergmans:

Hoi, nou dus van het weekend weer de klok in de gaten houden gelukkig weten we met ons Apje altijd hoe laat het is bij je. Dikke knuf van paps en mams