Weekend om nooit te vergeten - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Daphne Bergmans - WaarBenJij.nu Weekend om nooit te vergeten - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Daphne Bergmans - WaarBenJij.nu

Weekend om nooit te vergeten

Blijf op de hoogte en volg Daphne

24 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hi allemaal,

Het is weer maandag dus we zitten weer gezellig op kantoor. Pff... Gelukkig maar 4 dagen deze week! Waarom zijn die weekenden altijd zo kort?

Ik heb in ieder geval genoten van m’n weekend. Vrijdag zijn we ‘s avonds naar een Chiefs wedstrijd geweest. The Chiefs is een rugby team in Hamilton die meespelen met SuperRugby. Dit is een league tussen Zuid-Afrika, Australie en Nieuw-Zeeland. Deze wedstrijd moisten ze tegen de Highlanders spelen. Ook een Nieuw-Zeelands team. Natuurlijk wonnen The Chiefs! Ze zijn dan ook koploper in de Nieu-Zeelandse ranglijst en 2e op de SuperRugby ranglijst. Was echt een fantastische wedstrijd. Ondanks dat ik nog niet alle regels snap was het goed te volgen en super leuk! Was leuk om te zien dat ze hier ook een traditionele Haka doen voor een wedstrijd! Was gaaf om dat een keer in het echt mee te kunnen maken.

Zaterdag hebben we een beetje uitgeslapen en zijn Marion, Charissa en ik even naar het winkelcentrum geweest. Daar hebben we lekker ontbeten met een bak koffie en zijn we nog een aantal winkels afgelopen want Marion moest het een en ander op halen en Charissa had wat nodig voor haar Kamp volgend weekend. Eenmaal thuis hebben we lekker lang uitgelegen en gerelaxed. Elliot zou mij op komen halen voor een weekend in the bush. Dus tot die tijd lekker relaxed onderuit op de bank.
Om een uur of half 3 werd ik opgepikt door Elliot die overduidelijk boodschappen had gedaan voor z’n feestje ‘s avonds. Er hing namelijk een aanhanger vol bier achter de auto. Dat beloofde dus wat. Na de inmiddels niet weg te denken grappen die ik dan vervolgends naar me hoofd krijg (kan ik het helpen dat ik niet kan rijden in een tractor en als ik aan eten denk niet aan een zwijn aan een spit) ben ik aan het einde van de middag met Oom Michael en Tante Nel naar boven gereden om te douche, te eten en ons klaar te maken voor de big party. Het feest was absoluut geslaagd.! Veel nieuwe, gezellige mensen ontmoet en waanzinnig gelachen met Elliot. Die mensen weten wel wat feesten is haha.

De volgende morgen werd ik wakker met een fantastisch uitzicht over de bergen. Ik had Michael en Nel gezegd dat ze gewoon naar huis konden als ze wilde en ik wel naar boven zou lopen aan het eind van de avond. Maar aangezien Elliot dat niet wilde heb ik Dana haar bed gepikt. Die was met Michael en Nel mee naar gegaan om daar te slapen. Eenmaal wakker liep ik naar het huis om koffie te zoeken en kwam ik een andere loge tegen die gewoon alweer aan het bier zat. OM 8 UUR ‘s OCHTENDS! En het mooie was nog dat die zo drunken was dat die niet eens had gemerkt dat die ‘s nachts van de bank was gevallen in z’n slaap.

Toen Elliot eenmaal wakker was en een beetje opgeknapt zijn we de kalveren gaan voeren en dus een heerlijke toer gedaan over het land. De rest van de dag hebben we een beetje rond gehangen en de troep opgeruimd. Iedereen had een zware dag door de katers dus lekker relaxen was welkom.

Om een uurtje of 4 zijn we naar huis gegaan om wat te eten en een douche te nemen. Ella-May heeft haar kalf uitgekozen en die hebben we gelabeld. (Moest eerst gevangen worden natuurlijk) en om kwart over 7 was ik weer terug in Hamilton. En wat doe je dan na een weekend geen telefoon en internet? Facebooken! Toen ik daar wat verontrustende berichtjes las van de familie heb ik proberen me ouders te bellen om te kijken of die wat wisten. Dat ging niet zo makkelijk omdat die momenteel in de Middle of Nowhere zitten. Uiteindelijk had ik ze aan de lijn maar wisten ze niet wat er was. Dus opa en oma gesmst en die belde vrijwel direct via skype. Zodra ik opa’s gezicht zag wist ik dat er iets niet goed zat en dat klopte. De berichten op facebook waren dus niet verkeerd opgevat. Oom Aad is zaterdag avond plots overleden. Zit je dan... Aan de andere kant van de wereld. Voel me zo machteloos. In tranen vervolgens geprobeerd pappa en mamma te pakken te krijgen. Een uur later lukte dat eindelijk.
M’n neef en nicht een berichtje gestuurd om te laten weten dat ik aan ze denk en meer kan ik niet doen.
En dat is zo’n rot gevoel.

Lieve familie! Ik denk aan jullie en heel veel sterkte de komende tijd!

Xxx Daphne

  • 25 Maart 2013 - 05:44

    José:

    Dat zijn moeilijke momenten als je inderdaad aan de andere kant zit. Wens jullie dan ook veel sterkte!!!!

  • 25 Maart 2013 - 07:08

    Monica:

    Wat is nieuw Zeeland dan ver als je bij je familie wil zijn. Heel veel sterkte.

  • 25 Maart 2013 - 09:16

    Maaike :

    Daphne ik wens je veel sterkte en ben in gedachten bij je.
Daphne

Actief sinds 12 Nov. 2012
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 11216

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2017 - 30 September 2018

Gap-Year

29 Mei 2017 - 19 Juni 2017

Canada

03 Februari 2013 - 05 Augustus 2013

New-Zealand

Landen bezocht: