Peace and Quiet - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Daphne Bergmans - WaarBenJij.nu Peace and Quiet - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Daphne Bergmans - WaarBenJij.nu

Peace and Quiet

Blijf op de hoogte en volg Daphne

19 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hoi allemaal,

Hoe gaat het bij jullie in Nederland? Probeer elke dag wel even de krant te lezen maar is zo druk dat ik het negen van de tien keer vergeet.

Allereerst mijn excuses voor het niet zo regelmatig uploaden van verhaaltjes. Ik kan jullie wel tot in de details gaan vertellen wat ik door de weeks op kantoor allemaal doe maar dat lijkt me niet zo interessant.
Maar volgens mij heb ik helemaal nog niet verteld wat ik doe hier dus ik zal even een korte uitleg geven.

Na 5 weken introductie te hebben gehad op verschillende afdelingen binnen het bedrijf ben ik gisteren (maandag) begonnen aan m’n project. Ik heb van Gallagher een paar onderwerpen gekregen en die hebben we op m’n eerste dag besproken. Nu is het de bedoeling dat ik die onderwerpen ga onderzoeken de komende 15 weken. En dan natuurlijk een oplossing bedenken of wat er dan ook de bedoeling is. Ik kan niet teveel in details treden maar het gaat voornamelijk om het optimaliseren van de indeling in containers en een breakpoint analyses voor de vervoerders en vervoersmethodes.
Sommige onderwerpen zijn pittig en gaan me veel tijd kosten. En voor andere heb ik al een paar ideeën.
Erg interessant en leerzaam allemaal.

Verder is er niet veel gebeurd deze week. Vorige week heb ik heel de week bij Animal Management gezeten. Deze afdeling is eigenlijk een onderdeel van de supply chain / logistieke afdeling waar ik zit alleen hebben ze andere klanten. Zo handeld Animal Management bijvoorbeeld Gallagher Europe af, die in Groningen zit. Helaas had ik de directeur van dat kantoor net mis gelopen. De week hebben we lekker afgesloten met een conferentie over communicatie en mochten daarna lekker naar huis vanwege het grote feest dat we ‘s avonds hadden. Eenmaal thuis zijn we lekker gaan tutten en heeft Marion Jermaine naar Ton en Bing gebracht. Die gingen lekker vissen in Turangi. Wij hebben een heerlijke avond gehad met lekker eten, goede muziek en een heerlijk(e) biertje(s). Ik geloof dat er iets van 650 mensen waren waarvan ik de meeste nog nooit had gezien en waarschijnlijk ook niet ga zien maar het was erg gezellig met de mensen die ik wel kende.

Nouja de zaterdag is natuurlijk geen verassing.. BRAK! Johan zat me te pesten maar die had er stiekem ook wel last van haha! Maar ondanks dat zijn Charissa en ik toch naar de stad gegaan met als resultaat dat we om 11.30 in het winkelcentrum stonden. We hebben heerlijk Sushi gegeten en nog een beetje geshopt, boodschappen gedaan en films gehuurd. De rest van de dag hebben we op de bank gelegen en films gekeken. Als afsluiter lekker met een drankje de Jacuzzi in gegaan.

De zondag was eigenlijk het zelfde. We hebben lekker uitgeslapen en voetbal gekeken van de avond ervoor en lekker langzaam aangedaan. Omdat nu de verzekering en alles geregeld is kan ik nu autorijden dus we zijn even de auto in gestapt voor een rondje door de wijk. Was wel even eng omdat alles anders om is maar ik heb het overleefd! Daarna ben ik met Charissa nog even wat boodschapjes gaan doen omdat we wat vergeten waren en hebben we de DVD’s terug gebracht en nieuwe gehaald.Eenmaal thuis ben ik op het gemak eten gaan koken en kwam Jermaine ook weer thuis.

Met andere woorden. We hebben voor de verandering lekker helemaal niets gedaan dit weekend. Maar we hebben wel wat geleerd. 1. Kiwi’s zijn rare feestgangers. 2. Aan de andere kant van de auto zitten is niet zo makkelijk als het lijkt. Vooral het schakelen is erg wennen. 3. Charissa en ik moeten nooit meer samen films uitzoeken. (Tip! Als je denkt: “Hope Springs lijkt me een leuke film.. Die ga ik kijken” NIET DOEN!!) 4. Het is echt stil zonder Jermaine in huis!

Nouja zo zag ons weekend eruit.. Nog 4 dagen aan de bak en dan staat er weer een leuk / druk weekend voor de deur! Ik zal ook nog even wat foto’s van de afgelopen 2 weken uploaden.

Liefs uit….

Xx

P.s. voor de mensen die zo jaloers waren op de zon.. Het regent hier al 2 dagen.. ;) Maar nog steeds 25 graden.

  • 19 Maart 2013 - 06:18

    Cees En Carla Bergmans:

    Haha wij hebben maar een paar uur regen gezien :-) Fijn dat het feest leuk was Xxx paps en mams
Daphne

Actief sinds 12 Nov. 2012
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 11217

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2017 - 30 September 2018

Gap-Year

29 Mei 2017 - 19 Juni 2017

Canada

03 Februari 2013 - 05 Augustus 2013

New-Zealand

Landen bezocht: